LONDON

Haaai,

Ja, ik ben alweer een tijdje terug en ik heb nu de tijd om mijn verhaal met jullie te delen. Ik ben dus van maandag tot en met woensdag naar Londen gegaan en het was echt geweldig. Ik hou gewoon heel erg van Londen, de sfeer die daar hangt en ja, het leeft gewoon. Dus het leek me wel leuk om een beetje de foto’s te laten zien en vertellen wat ik heb gedaan.

Maandag

IMG_1476

DSCN5119

DSCN5120

DSCN5126

IMG_1541

DSCN5144

DSCN5184

DSCN5220

IMG_1512

DSCN5242

Ons vliegtuig vertrok om 7 uur s’ochtends. Dit betekende dat we om 5 uur op het vliegveld waren en ik er die dag een hele boel cappuccino’s doorheen gejaagd heb. Ik hou normaal echt niet van koffie, behalve in noodsituaties. Daarna kwamen we bij ons hotel, dat ongeveer tegenover het station Kings Cross staat. Deze komt blijkbaar voor in Harry Potter (ik weet het niet zeker, ik heb dat gewoon nog nooit gekeken smh). In de ochtend hebben we vooral gefietst. Ja. Het is echt geweldig. Als je nog in Londen komt, moet je echt gaan fietsen. Er staan overal van die fietsen die je zo kunt meekrijgen. Je moet wel een creditcard hebben, dan kun je via zo’n soort apparaat betalen en betaal je 2 pond voor een half uur. Als je langer dan een half uur fietst, gaat er telkens 2 pond bij. Daarna zijn we gaan shoppen in Oxford Street en Regent Street. Ik was trouwens met mijn vader, mocht je je dat afvragen. Ik heb niet belachelijk veel gekocht, want het kon simpelweg niet allemaal in de tassen en de pond is nu zo ontzettend duur. Er komt trouwens nog een shoplog, dus mocht je het je afvragen. Vervolgens zijn we in de namiddag in de Londen Eye gegaan, wat ook zeker een aanrader is. Wij kregen ook nog korting omdat we die ochtend met de trein waren gegaan ofzoiets. Het was zo hoog en zo mooi. We hadden ook het geluk dat de lucht op dat moment een groot kunstwerk was, het was perfect. Daarna zijn we terug naar het hotel gegaan, hebben we ergens een grote hamburger gegeten in een tentje ergens, (nadat we eindelijk uit alle buurten zonder eten was, het is namelijk geen goed idee om in een random bus te stappen). Toen hebben we nog even gelopen over de Thames en daarna gingen we slapen.


DSCN5257

DSCN5258 DSCN5259 DSCN5260 IMG_1551 DSCN5292

Dinsdag

Op dinsdag had ik een Engels ontbijt. Het was letterlijk het meest gore ontbijt wat ik ooit heb gehad. Doe dat echt nooit. Ook niet voor de yolo. Naja, in de ochtend gingen we naar Brixton, dat is een wijk met allemaal culturen door elkaar. Het was vroeger een achterbuurt, nu eigenlijk nog steeds wel een beetje. Maar volgens mijn vader is het een opkomende wijk. Er zat een heel schattig cafeetje, Rosie´s.  De muziek daar was zo goed en er hing zo´n fijne sfeer. Ik had een groene smoothie. Ik had nog nooit een groene smoothie gehad, maar het was echt lekker. Daarna zijn we weer gaan fietsen om naar het National Historic Museum te gaan, wat ook erg leuk was. Vervolgens gingen we weer even shoppen, want daar had ik zin in. Daarna zijn we naar Picadilly Circus gegaan. Dat was echt heel erg gaaf. Er zaten ook wat mensen muziek te maken en het paste gewoon allemaal bij elkaar. Toen hebben we gegeten bij een Italiaan in Chinatown en gingen we uiteindelijk slapen.

DSCN5305
DSCN5315 DSCN5316 DSCN5327 IMG_1617


Woensdag

Woensdag was de laatste dag. In de ochtend hebben we de trein gepakt en zijn we naar Shoreditch gegaan. Een grote hipsterbende. Echt geweldig. Daar hebben we in een hipstercafe een smoothie gedronken (ik had de smoothie, papa had koffie). Daarna ben ik in heel veel vintage winkels naar binnen gegaan, waarna ik erachter kwam dat de kleding echt geheel overpriced is, en ik met tranen in mijn ogen weer vertrok. Toen zijn we met de trein naar de kabelbaan gegaan, die staat in een deel van Londen waar weinig goede grond was om een brug te bouwen en dit dus hun enige verbinding is over de Thames. Stel je voor, dan ga je gewoon met een kabelbaan naar school. Daarna gingen we met de boot over de Thames en zijn we langs alle hoogtepunten gevaren. Toen zijn we nog snel even naar Harrods gegaan en dat was verder niet bijzonder. Gewoon duur. Daarna gingen we weer terug naar het vliegveld, toen was het voorbij. :(. Ik hou van Londen.

 

Dit was het eigenlijk wel. Er komt nog een shoplog aan en ik hoop dat je een beetje genoten heb van mijn reisverslag. Je bent leuk.

Love, Christa

2 thoughts on “LONDON”

Leave a Reply

