DON’T YOU WORRY, YOU PRETTY LITTLE THING

Een (winterdip), we hebben er allemaal wel last van. Alles is gewoon zo donker en koud, en dat maakt niemand echt blij. Nou, misschien sommigen. Mij niet. Ik kan op dit soort momenten heel verdrietig worden, en er dan dagen in blijven hangen. En dat is helemaal niet leuk.

IMG_4144Daarom wil ik iedereen helpen, die dit probleem ook heeft, om eruit te komen. Op dit moment gaat het best wel goed en ik ben ook vrolijk, dus dat is goed, maar het kan ook in een keer, in een seconde omslaan, en dan zit ik in een diep, diep dal haha. Maar de kunst is om hier uit te komen. Het liefst wil je lang in je dip blijven hangen, denk je. Maar dat is niet zo. Je zult zien dat als je eruit komt, je je altijd veel beter voelt. Daarom heb ik hier mijn tips om zoveel mogelijk uit die dip te blijven.

Het is heel belangrijk om gezond te leven. Ik merk dat als ik heel veel suiker eet, ik nog veel agressiever word en dat ik echt alles om me heen wil slaan. Aangezien dat niet zo’n goed idee is, ga ik meestal sporten. Hierbij komen we gelijk bij het tweede deel van gezond leven. Sporten is zo ontzettend belangrijk. Door te sporten word je echt gelukkiger, bewegen maakt gelukkig. Ook al heb je nu misschien geen motivatie, vraag een vriendin om te gaan hardlopen. Dat doe ik ook met mijn lieve vriendin Pim. Je kunt ook bij een vereniging gaan, doordat er vaste tijden zijn, ben je een soort van verplicht om te komen, dit heb ik tenminste met Thaibox. Ook kun je je aanmelden voor een wedstrijd ofzo, dat heb ik ook gedaan, met Pim, dus nu trainen we hiervoor. Dat is ook motiverend. Zelf sport ik nu iets van 4 keer in de week. Dat moet ook wel, anders word ik gek.

Voor mij helpt het ook heel erg om genoeg mensen te zien, daardoor ben ik veel gelukkiger wanneer ik op school ben, dan bijvoorbeeld heel lang alleen thuis. Veel mensen haten school altijd, maar mijn god wat hou ik van school. Veel praten, afspreken, lachen en andere dingen doen is ook erg goed. Denk vooral niet dat je irritant bent, want dat ben je 90% van de tijd niet. Maak je geen zorgenDSCN0714

Dat brengt ons gelijk bij de volgende tip, je zorgen maken. Dit doe ik zo ontzettend veel. Ik maak me zorgen over 99% van alle scenario’s die in mijn leven zouden kunnen gebeuren, let op het zouden kunnen, deze dingen gebeuren namelijk bijna nooit. Dus potverdorie Christa, maak je nou niet zoveel zorgen. Onthoud altijd dat alle tijd die je nu verspilt aan zorgen maken, je ook zou kunnen besteden aan een leuke film, het opstarten van een goed doel of een kussengevecht. Just go with the flow, what happens, happens. Je kunt er toch vrij weinig aan veranderen.

Afleiding, niet alleen vrienden, maar ook leuke films, bezigheden of lekker eten helpen heel erg. Ik zorg nu dat ik gewoon bijna elke minuut van mijn dag volgepland heb, zodat ik over vrij weinig na hoef te denken en zo voel het ook als ik veel uit het leven haal.

Heb niet zoveel zelfmedelijden, want mens, zo erg is het allemaal niet. Je hebt eten en je leeft, dus maak er wat van. Ga ook niet met zielige muziek op je kamer zitten, maar verander het in vrolijke muziek. Misschien ga dit je eerst irriteren, want je wilt muziek die aansluit bij je mood, maar je zult je mood maar gewoon moeten aansluiten bij de muziek. En ga naar buiten. Buitenlucht maakt gelukkig. Vooral het bos, het strand, de natuur. Zoek de stilte op en adem en leef gurlll.

Nu ik erover nadenk, ben ik gelukkig. En dat is mooi. Ik ben ook gelukkiger als ik dingen op orde heb. Chaos maakt me ongelukkig, want het geeft me chaos in mijn hoofd en dat geeft me onrust, wat irritant is. En als je je ooit kut voelt, neem contact met me op en ik zal foto’s sturen van mijn hoofd met drie onderkinnen of een puppy. Het kan altijd erger, altijd.

Love, Christa

Leave a Reply

