OVER MUZIEK

DSC_0019

Hallo lieve mensen,

Deze zondag is zo lekker. Ik heb gewoon geen huiswerk voor morgen. En dat bevalt me wel. Gisteren was een best wel zware dag, en nu wat minder. Gelukkig. Gisteren hebben we de hele dag gefilmd voor iets leuks wat ik leuk vind. En dat was heel erg leuk. We hebben ook hele mooie foto’s gemaakt. In de avond kwam Sonida en toen hebben we de hele avond muziek gemaakt.

Opzich luister ik ziek veel muziek. Wanneer ik wakker word, pak ik gelijk mijn koptelefoon en ga ik muziek luisteren, op de fiets luister ik muziek. op school (wanneer het mag) luister ik muziek, bij mijn huiswerk luister ik muziek, voor dat ik ga slapen luister ik muziek en nu luister ik natuurlijk weer muziek. Ik kan serieus niet zonder. Als ik me gewoon zwaar klote voel, kan een beetje muziek mijn hele dag al verbeteren.

Ik heb geen favoriete muziek en ik snap niet hoe mensen een favoriet liedje kunnen hebben. Er zijn iets van 182482787482787482749204020 liedjes. Ik kan daar echt niet uit kiezen. Ik vind zo ontzettend veel liedjes goed. Op dit moment luister ik het meest naar Sia en Red Hot Chili Peppers. Maar volgende week is dat waarschijnlijk weer heel anders, het ligt er gewoon aan hoe ik me voel.

Ik maak zelf ook muziek. Ik speel gitaar. Dit doe ik nu al bijna 3 jaar en ik en mijn gitaar beginnen steeds meer onafscheidelijk te worden. Ik vind het gewoon heel fijn om de controle over je muziek te hebben. Ik heb een gitaar met nylon snaren en ik heb hem toen gekocht in een winkel in Doetinchem, die toen ging sluiten. Hij was uit mijn hoofd 109 euro en het was het zo waard. Ook zing ik, maar daar heb ik geen les in ofzo. Ik vind het gewoon leuk. Als je zelf ook iets wilt leren spelen, doe het! Het is zo super leuk. Maar doe het wel omdat je het leuk vindt en niet omdat je succes wil hebben. Dit geldt eigenlijk voor alles. In het begin is het wel heel erg moeilijk, maar uiteindelijk word je steeds beter en dat is leuk. Zelf lijkt het me ook leuk om piano te kunnen spelen, maar dat kost heel erg veel tijd.  Liedjes schrijven is ook zo leuk. Ik ben nu bezig met vijf liedjes haha. Sommige mensen vinden het helemaal niet leuk, maar ik geniet er echt van. Je kunt lekker al je gevoelens in de muziek gooien en eruit zingen en dat voelt goed. Ik kan trouwens nog wel een keer uitleggen hoe ik liedjes schrijf.

Nu ga ik even lekker een video voor yopof bewerken en dan nadenken waar ik nog een video over moet maken. Beetje inspiratieloos. Maar ik hou superveel van jullie en zorg voor een goede zondag!!

Love, Christa

 

One thought on “OVER MUZIEK”

  1. je stem is heaven on earth christa and that’s what pisses me off,, can u understand me?? ik wil zo zo graag gitaar kunnen spelen, ik sterf ervoor! op school ben ik bezig met een muziekstuk voor te bereiden met een gitaar en ik bak er he-le-maal niets van yay!! cool dat je je gitaar in doetinchem hebt gekocht, daar woonDE ik heel dichtbij. kusjes, mina<3

Leave a Reply

