TRAVELS

2014_ZOMERVAKANTIE_Lunel_et_Paris_Foto_Christa (494)
Ik geloof dat reizen een van de enige dingen is, waar je veel geld aan uitgeeft en dan er ook echt gelukkig van wordt. Wanneer ik doodga wil ik dan ook zeggen dat ik dit veel heb gedaan. Ik wil in alle zeven continenten zijn geweest. Ik wil ervaren hoe verschillend culturen zijn en ik geloof ook dat je pas echt wijs wordt als je veel hebt gereisd. Als je de hele tijd in dezelfde leefomgeving zit, heb je alleen maar kennis van die plek. Wanneer je op allemaal plekken bent geweest, bouw je denk ik een soort van bestand op met alle culturen en indrukken en lessen die je hebt geleerd. Ik vond het ook wel een leuk idee om bijvoorbeeld een wereldkaart op te hangen en dan overal stickers te plakken waar ik ben geweest. Of, om een pijl er naartoe te gooien en een vliegticket kopen naar waar de pijl terechtkomt, mogen we hopen dat dat niet de atlantische oceaan is. Dat lijkt me geweldig. Het leek me ook wel leuk om jullie de plekken te vertellen waar ik nog heenga en waar ik graag heen wil.

1. Londen

Ik ga voor mijn verjaardag een weekend naar Londen vragen. Met papa hoor, niet alleen. Ik weet het, ik ben hier al eerder geweest. Maar Londen heeft ook mijn hart gestolen. Dat heeft het bij zoveel mensen. Tjongejonge. Die stad heeft een sfeer waarbij je je gewoon thuis voelt. Iedereen doet een beetje wat die wilt, trekt aan wat hij/zij leuk vindt. En daardoor gaat de stad leven. Ook hou ik van de Britse taal. De vorige keer ben ik ook in de winter geweest, en nu dus weer. Voor mijn gevoel is Londen ook gewoon leuker in de winter. Ik vind Groot-Brittanniรซ gewoon meer een winter land. Waarschijnlijk gaan we dat weekend nauwelijks slapen. Mijn vader had het er al over om om twaalf uur ‘s nachts, fietsen te lenen, en dan een beetje door Londen te cruisen. Supervet.
tumblr_ne3zppB5rv1reb8tzo1_500

 

2. Griekenland

Een voordeel aan mijn deelname aan het gymnasium. Ik ga naar Griekenland. Volgend jaar, een week na de zomervakantie ben ik in Griekenland. We gaan een rondreis maken langs de hotspots. Ik heb er zin in, want ik vond Griekenland altijd al heel mooi, door die witte huisjes en al die geschiedenis. Dus daar heb ik ook enorm veel zin in. We gaan dan met een bus, samen met de klassen van Latijn en Grieks. We verblijven de hele tijd in andere hotels en het wordt echt vet leuk.
tumblr_ne3w0seB5Q1qzfza5o1_r2_1280

3. China

Hier kan ik misschien ook nog naartoe met school. Als ik het geld heb. Het lijkt me geweldig. De cultuur in China is zo anders dan hier, dat wil ik gewoon meemaken. Verder is het land steeds meer aan het ontwikkelen en het lijkt me gewoon vet interessant. Er zijn enorme steden en de taal is zo gecompliceerd. Dus het zou echt enorm vet zijn als ik gewoon met Chinees naar China zou mogen gaan.
tumblr_ne5q128Tgg1snegd3o1_1280

Verder wil ik eigenlijk gewoon de hele wereld zien. Mijn beroep zou wereldreiziger moeten zijn. Beetje bloggen, beetje reizen. Super heel erg chill. Dat wil ik echt. Nu ga ik nog even kijken naar Expeditie Robinson, dan lekker slapen en morgen weer fijn naar school. Want zonder school, kan ik nooit de wereld rondreizen. Ik hou van jullieee.

Love, Christa

One thought on “TRAVELS”

  1. Aah ik wil zo graag nog een keer maar Londen! Ik ben er een keer 1 dagje geweest en ik had de volgende dag al heimwee.. De sfeer is daar zo fijn!
    Liefs, Tessa

Leave a Reply

