CARPE THAT FUCKING DIEM

Heeeeeeeyyyyyyyy,

Het is weer dinsdag! Dinsdag maakt me altijd best wel heel erg blij, aangezien ik dan pas om 10 uur naar school moet, om 2 uur weer uit ben en eigenlijk niks hoef te doen. Ik zou wel wat nuttigs kunnen doen, maar je kent me, dat kan ik niet zonder druk. Eigenlijk vind ik woensdag ook leuk, want dan hebben we gym en ik weet dat heel veel mensen me nu echt gestoord vinden, maar ik vind gym leuk. Ik ben niet zo goed in me lang concentreren of stil te zitten, ik heb een overload aan energie (waar ik heel erg blij mee ben, maar soms heel onhandig is), dus wanneer we gym hebben, kan ik dat lekker allemaal even kwijt. Zo meteen zullen jullie een overload van mijn gedachtes lezen, ik wilde het allemaal even kwijt.  jaja.

DSCN3572_edited

Voor mij is het altijd best wel makkelijk geweest, ik had een fijne school en gewoon hele aardige mensen om me heen. Ik ben nooit gepest, buitengesloten, geslagen, geen gescheiden ouders, geen ziektes, geen afwijkingen. Ik heb het gewoon heel erg goed en soms word ik hier zo boos om. Ik bedoel, er zijn zoveel mensen op de wereld die het veel slechter hebben dan ik. Ik woon in een van de meest ontwikkelde landen van de wereld, dat is punt één. En verder is er ook helemaal niks mis met mij. Ik kan alles worden wat ik wil en alles doen wat ik wil zonder dat ik op elke hoek van de straat verkracht wordt. Soms denk ik daaraan, en dan besef ik dat ik zoveel kan doen en zo’n mooi leven kan maken. Het is niet dat ik bij mijn leven denk “pff, we moeten er maar het beste van maken”. Nee, ik KAN er iets geweldigs van maken. Nu ik erover nadenk, volgens mij heb ik deze gedachte al sinds groep 8 ofzo. Jaja, ik denk zoveel over dingen na, ziek gewoon, echt ziek. Ik wilde altijd zoveel mogelijk doen, zo goed mogelijk zijn. Ik ben heel ambitieus, ik wil het beste halen uit dingen. Uit alles. Ik heb gewoon een beetje het gevoel dat ik dat wel moet, tegenover alle mensen die die kansen niet hebben. Daarom wil ik het beste uit die kansen halen. Zoveel mensen kunnen niet naar school op de wereld, en zouden een moord doen om er heen te kunnen, en dan lopen wij een beetje te zeiken over onze paar opdrachten huiswerk. Ja, ik doe ook vrolijk mee hoor. Maar dat is stom, want ik denk dat wij er nu gewoon heel erg ons best moeten doen, omdat zij de mogelijkheid niet hebben. Nu klinkt het raar, maar ik denk dat je begrijpt wat ik bedoel. DSCN1922_edited

 

Doordat ik over heel veel dingen nadenk, heb ik ook een paar angsten ontwikkeld haha. Onder andere heb ik een sterke angst voor de dood. Het is denk ik ook een beetje omdat ik niet gelovig ben, als je gelovig bent, is het wat dat betreft wel net iets makkelijker. Je weet/denkt te weten wat er gaat gebeuren als je doodgaat. Ik heb dat niet. Bij mij ligt er een groot niets voor mij, dat bij elke seconde dat ik nu aan het typen bent, een stukje dichterbij komt. Oke nu klinkt het fucking eng. Sorry, als ik je bang maak. Maar het is de waarheid. Hierdoor probeer ik zoveel mogelijk te doen en zo aardig mogelijk te zijn en alles zo goed mogelijk te doen. En ja, dat is soms best wel moeilijk, maar ik denk dat het het waard is, dat als ik straks 120 ben, ik kan zeggen, dat het het waard was. Ik wil gewoon even dat je, als je dit leest, even beseft dat je geluk hebt, dát je dit kan lezen en niet in een of andere sloppenwijk woont waar elke nacht een moord wordt gepleegd, maar gewoon veilig bent. Je moet zo verschrikkelijk blij zijn dat je veilig bent. Dat is ook een van mijn grootste angsten namelijk, oorlog. Mijn moeder begint onderhand te denken dat ik in mijn vorige leven in een oorlog zat ofzo, want ik heb al sinds groep 8 nachtmerries over oorlogen, waarbij ik huilend wakker word en dan word overvallen door dat blije ‘het was maar een droom’ gevoel. Ik ben er gewoon heel. erg. bang voor. Nu dat gedoe met IS ook is, word ik er ook helemaal panisch van. Ik ben zo bang dat het hier ook oorlog komt, en dan zeggen mijn ouders weer: CHRISTA DE KANS IS GROTER DAT JE AANGEREDEN WORDT, DAN DAT JE WORDT GERAAKT DOOR EEN BOM. Nee, dat is geruststellend. Ik wil gewoon voor de zekerheid verhuizen naar Australië, volgens mij is daar nooit oorlog. En daar kan ik surfen.

DSCN3270_edited

Samengevat wil ik dat jullie weten dat het leven kort is, en dat je er gewoon alles uit moet halen wat erin zit. Wees aardig, ga naar school, beweeg, eet lekker, eet gezond, wees jezelf, respecteer je ouders, respecteer je oma, respecteer je vrienden, respecteer je familie, respecteer je hond, respecteer je vissen, etceteraaaaa. Ontwikkel je talenten en doe er wat mee. Want, en nu komt een heel mooi woord dat mijn verhaal gaat afsluiten: YOLO.

Love, Christa

 

4 thoughts on “CARPE THAT FUCKING DIEM”

  1. jij bent het geweldigste leukste en mooiste organisme dat er bestaat. i swear to god dat ik precies dezelfde gedachte heb bij dat iedereen zeikt dat we school hebben, en wel willen we allemaal rijk worden? Nou zonder school kun je niet studeren en zonder studie geen stufi en uiteindelijk zonder studeren geen baan behalve als je bij de c100 werkt of zo, DUS SHUT YOUR MOUTH PEOPLLEEEEE!!! er wordt hier zoveel aangeboden zodat wij later een huis en kinderen kunnen hebben en eten en schoon drinkwater en kunnen werken in een supermarkt of whatev en daar zeiken mensen om. ME IS NOT UNDERSTANDING!! oh my ja ja ja ja ik ben ook bang dat IS hier komt!!

Leave a Reply

