COVERS

DSCN1016_edited
Hallo lieve mensen,

Dit wordt een best wel random post, maar daar heb ik gewoon even zin in. Ik ben net klaar met school. Nou eigenlijk om 4 uur al, maar ja. Het voelt als net. Ik had trouwens Chinees. Jaja, ik leer Chinees. Misschien denk je van wat waarom leer je chinees wat is mis met je ben je gek, maar het is leuk! En ik wilde het gewoon graag. Ik hou gewoon van het leren van talen, ik doe er nu vijf. Met Chinees erbij zes. Ik vind het gewoon leuk en de talen die ik nu leer lijken allemaal heel erg op elkaar en Chinees is gewoon heel anders. Plus het feit dat je kunt zeggen:”Jongens, ik heb nu Chinees.” Ik vind dat grappig haha. Verder ontwikkelt China zich steeds meer en ik ga ervan uit dat het straks de wereld overheerst, dus dan kan ik in ieder geval Chinees.

Vandaag heb ik mijn favoriete covers voor jullie. Ik vind het altijd leuk om die te luisteren, want ze zijn heel vaak beter dan het liedje zelf en gevoeliger ofzo? Nou, in ieder geval als ze akoestisch zijn. Ach ja, ze maken me gewoon blij. Ik vind het altijd leuk dat een artiest of persoon het liedje aanpast naar zijn eigen stijl, waardoor het heel anders kan worden.
Ik heb mijn 5 favoriete covers uitgekozen, en de bovenste is niet per se mijn leukste liedje, ik vind ze allemaal leuk.

Girls just wanna have fun – Greg Laswell

Het grappige bij dit liedje is dat het nu een heel emotioneel liedje wordt. Ik word er bijna verdrietig van haha. Terwijl het normaal veel blijer en sneller is. Ik hou van zijn stem, ik hou van alles. Ook die piano vind ik geweldig.

Julia Stone – You’re the one that I want

Laatst noemde ik al de cover van The Lennings, vandaar heb ik dat nu niet gedaan. Deze kwam ik daarna tegen en vond ik ook prachtig. Ze heeft er een heel klein liedje van gemaakt en dat is gewoon mooi. Ik word hier helemaal rustig van haha. Die cover van de Lennings staat btw bij mijn What I’m Listening pagina ding.

Pretty Hurts – Chloe & Halle

Ik kwam hun een keer tegen op youtube en ze maken me blij. Ze kunnen zo verschrikkelijk mooi zingen. Natuurlijk tipt niemand aan Beyoncé, maar ze komen wel dichtbij. Ik geniet van dit liedje.

I’m gonna be (500 miles) – Sleeping At Last

Oke, bij dit liedje vind ik deze versie echt honderd keer beter dan de echte versie. Of kan ik beter 500 zeggen, hahahahahah. Ok. grapje toch. Ik vind het gewoon heel erg mooi. Ik vind alles mooi. Ik vind de tekst mooi en ik vind de stemmen mooi en ik vind de piano mooi. Ik vind alles mooi.

Honest – Eleni Drake

Eleni Drake heeft echt geweldige covers. Ik kon eigenlijk niet kiezen. Eerst moest ik heel erg wennen aan haar stem, maar nu vind ik hem echt prachtig. Ze doet me denken aan Lana Del Rey, haar hoofd dan. En dit liedje is gewoon heel erg mooi. Ook de versie van The Neighbourhood is perfect.

Nou, dat waren al mijn liedjes. Het liefst praat ik nog uren over muziek, maar ik moet jammer genoeg leren. Wil je even jouw favoriete covers achterlaten, zodat ik er meer kan luisteren en vertel me even wat je ervan vond!

Love, Christa

Leave a Reply

