WHAT TO DO IN PARIS

Hey,

Ik ben weer thuis. Het was heel erg leuk met mijn opa en oma op de camping. Ik heb super veel gezwommen en andere leuke dingen gedaan.

Parijs. Daar ga ik binnenkort heen. Weer iets dat ik kan afstrepen op mijn bucketlist. Geweldig. Ik wilde er gewoon al zolang heen. Parijs komt zo vaak in films voor, is de stad van de liefde én van de mode. Wauw. Er zijn natuurlijk een heleboel dingen die ik vaak wil zien, hier vijf dingen van mijn lijstje.

1. De eiffeltoren

Deze wil ik al zolang zien. In het echt zien. Niet op google earth. Eigenlijk wil ik er ook super graag in. Even kijken of dat gaat lukken, maar ik hoop het! Dat je heel Parijs kan zien, prachtig toch!? Mijn stille wens is dat we er in de avond heen gaan, zodat je al die lichtjes kan zien. Dat lijkt me echt verschrikkelijk mooi. De hoogste verdieping is 276 meter hoog, maar ik weet niet of we erin kunnen, het is namelijk én hoogseizoen én HET IS ZO HOOG.

2. Rue Cambon 31

Het huis van Coco. Chanel. Een van de meest invloedrijke ontwerpers in het modegebied. Chanel inspireert me. Dit jaar heb ik voor Frans ook een spreekbeurt gedaan over Chanel. Ik weet dus alles. Je kunt geloof ik een tour doen door haar appartement. Wauw. Dat zou echt super vet zijn.

3. Pont-des-arts

Dit is die brug met al die slotjes. De brug ligt aan het Louvre, en ik vermoed dat hij daarom ook ‘des arts’ wordt genoemd. Het Louvre heeft immers art. Ik vind het gewoon een heel romantisch idee dat iedereen daar met hun liefde een slotje zet op hun relatie. Dat is toch lief. En het lijkt me gewoon super vet om al die slotjes bij elkaar te zien.

4. Galeries Lafayette

Mijn oma vertelde hierover. Het is een enorm warenhuis, met vaak gratis modeshows voor bezoekers. Het is heel groot en licht en het lijkt me supermooi. Ook al heb ik 0 euro, het lijkt me super om er sowieso al te zijn. Je kunt er vast ook macarons kopen. Ik wil macarons kopen.

5. Sacré-Coeur

Dit ziet er gewoon prachtig uit. Het Sacré-Coeur is een basiliek, een soort kerk geloof ik. Je kunt je daar overal laten tekenen en het ziet er nogmaals, gewoon heel mooi uit. Een groot wit gebouw, daar zou ik ook wel in willen.

Nou jongens, ik hoop dat jullie mijn lijstje leuk vinden. Er zijn natuurlijk nog een heleboel andere dingen die ik wil zien, maar deze leken me ook gewoon heel leuk. Dat was het dan weer voor vandaag. Ik ben kapot. Ik ga lekker slapen.

Love, Christa

Ben jij ooit in Parijs geweest?

One thought on “WHAT TO DO IN PARIS”

  1. Superleuk dat je naar Parijs gaat! Ik ben er een keer geweest met mijn vader en zussen, het was echt geweldig! Parijs is echt prachtig!

Leave a Reply

