TFIOS

Heey,

Op dit moment zit ik op een camping met opa en oma bij Emst en het regent. Mijn neefje en nichtje zijn er ook en er is heel erg leuk. We doen nu eigenlijk niks, dus ik dacht ik schrijf even iets voor jullie.

The Fault In Our Stars.
Voor wie het niet kent, het is een boek (dat nu verfilmt is) en gaat over Hazel met kanker, die Augustus ontmoet. Ze worden verliefd, maar het is niet zo’n mainstream liefdesverhaal. Hazel heeft een boek, wat ze telkens opnieuw leest en het is geen normaal ‘kankerboek’. Ze wil de schrijver ervan, Peter van Houten ontmoeten, en dat gaan Augustus en Hazel uiteindelijk ook doen. Verder gebeurt er nog een heleboel in het verhaal, maar dan moet je het zelf maar lezen. Het heeft in ieder geval een enorme indruk op mij gemaakt, en ik ben niet de enige.

Ik ging er woensdag heen, er was een ladies only avond en dat maakte het extra leuk. Het boek had ik al gelezen en het had best wel een grote indruk op mij gemaakt. Ik hoorde ook dat John Green 10 jaar had gedaan over het schrijven van dit boek, ik weet overigens niet of het waar is, maar anders heeft hij zijn tijd goed benut. Jezus, wat is dat een goed boek.

/>20140706-210730.jpg
Maar terug naar de film. De film was prachtig. Heel opvallend was dat heel veel uit het boek, dat ik me dus zelf had voorgesteld, precies leek op hoe het in de film eruitzag. Uiteindelijk werd het gewoon creepy. Vooral bij de scène met het huis van Peter van Houten leek het echt precies op mijn gedachtes! Dat vond ik gewoon eng worden. Het kan natuurlijk ook heel goed uitgelegd zijn. Heel veel zinnen uit het boek kwamen ook in de film voor, dat vond ik heel leuk, want dan kon ik ze afmaken haha. Ze lieten gewoon een heel mooi liefdesverhaal zien, heel mooi geacteerd, echt heel mooi. Ik begon pas te huilen na de pauze. Toen stroomden er watervallen uit mijn ogen. Ik werd emotioneel kapot gemaakt. Buiten dat was het gewoon heel erg mooi, alleen haat iedereen dat stuk uit de film gewoon heel erg. Het is een heel goede film en ik zou hem zo nog een miljoen keer willen kijken. Het is een echte aanrader en ik beveel je hem te kijken. Neem btw wel zakdoekjes mee, dat was de fout die ik maakte.

Oke, genoeg voor vandaag ik ga uno doen! Doeeeoooi

Love, Christa

2 thoughts on “TFIOS”

Leave a Reply

