Be yourself, beautiful

hey,

Ik ben op dit moment dolgelukkig. Echt, ik voel me blij. Ik ging net namelijk naar de kermis, ik durf niet in hele enge dingen ofzo, maar ik hou van de breakdance (of hoe je die ook mag noemen). Dat is dat ding dat rondjes draait en nog meer rondjes draait en wuahah. Dat soort dingen kunnen mij zo blij maken omg.

large

Maar ik ga het denk ik over iets anders hebben. Iets wat ik stom vind en raar dat mensen dit doen. Mensen hebben namelijk te snel een mening. Te veel vooroordelen. Iets is te snel raar of vreemd, en dat moet maar al te graag gedeeld worden. Dat “delen” vind ik persoonlijk echt heel erg laf. Ik bedoel, heb je zelf geen leven ofzo? Ik snap niet hoe mensen blij worden van het afkraken van andere mensen. Ik ga nu niet zeggen dat ik perfect ben ofzo, want ik heb dit ook wel eens gedaan. Maar ik ben er nu zo goed als mee gestopt. Het komt gewoon helemaal niet bij me op. Zeker niet over kleding. Ik weet gewoon van mezelf dat ik mezelf wil zijn en als ik dan mensen zie die er anders uitzien dan anderen, vind ik dat persoonlijk best wel vet. Dat je jezelf durft te laten zien. Ik wil ook mezelf zijn. Ik wil gewoon aandoen wat ik leuk vind en dat doe ik ook meestal gewoon. Ik bedoel, ik heb wel eens rare reacties gekregen en vroeger vond ik dit heel erg. Maar, uiteindelijk besef je wel dat nooit iedereen jou leuk gaat vinden, je moet jezelf gewoon leuk vinden. Nu doet het me niet zoveel wat mensen over me denken. Als ik maar weet dat het goed zit. Altijd blijven lachen. Ik vind het alleen soms wel jammer dat ik soms twijfel over of ik iets aan zal doen, om de reacties van mensen, terwijl ik weet dat ik het zelf wel leuk vind. Meestal doe ik het uiteindelijk toch aan en vind ik het eerst doodeng, maar daarna krijg je toch wel wat leuke reacties, als je maar zelfvertrouwen uitstraalt (of in ieder geval faket). En, wat dan nog, dan krijg je rare reacties, ja dat is hun mening, die ik overigens niet altijd hoef te horen, maar alsnog. Maar sommige mensen worden hier wel onzeker van. Een van de ergste dingen die je kunt doen, is iemands vrijheid afnemen. Jezelf zijn is vrijheid. Als je over diegene gaat praten en belachelijk maken, zal diegene zichzelf niet meer durven te zijn. Hij/zij is beperkt naar wat “normaal” is. Iets wat ik ook zo stom vind. Normaal. Wat is normaal. Niks is normaal. “Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg” vind ik echt zo’n kutquote. Echt bullshit. “Doe maar gek, dan doe je al normaal genoeg” is toepasselijker voor mij.

dfij

Als mensen over jou praten of je belachelijk maken, zet je hier over heen. Er zullen altijd mensen zijn, die het wel leuk vinden wat jij doet of wat je aanhebt of whatever. Ik vind het trouwens ook heel erg kut als iemand je een slet noemt. Dit is mij geloof ik niet vaak gebeurd. Maar hier kan ik ook gewoon echt niet tegen. Ik weet dat ik best veel met jongens omga, en ik weet van andere meisjes dat die dat ook doen, maar daarom ben je niet gelijk een slet. Echt een hele ouderwetse gedachte. Ik heb vaak gewoon dezelfde humor als veel jongens. Meisjes zullen mijn humor als “grof” omschrijven. Maar ja, dat is hoe ik ben.

f88034c94e253c3685aafb2eef03fbb0

Ik ben blij met wie ik ben. Ik ga me ook niet aanpassen aan iemand, omdat iemand mij raar vind ofzo, want dit heb ik vaak genoeg gehoord. Mensen die je belachelijk maken, zijn je vrienden niet. Er zijn genoeg andere mensen die wel aardig zijn, die wél van je houden om wie je bent. En uiteindelijk is het gewoon het beste om jezelf te zijn. Want voor wie leef je nu? Je leeft voor jezelf. Uiteindelijk ga je in je eentje dood. Alleen. Niet met iemand die je belachelijk maakt. Je hoeft je niet aan te passen, en al helemaal niet voor hun.

fijdf

Zo, dit zijn even mijn gedachten. Ik heb er nog wel meer, maar dan wordt dit verhaal echt te lang, dus dat bewaar ik even voor de volgende keer. Blijf jezelf. I believe in you. Wear what you want, say what you want, do what you want.

sijfjfei

Love, Christa

One thought on “Be yourself, beautiful”

Leave a Reply

