HOE JE SPORTEN LEUK(ER) KUNT MAKEN (deel 1)

Hey,

De hardlooptrend is weer helemaal in, eigenlijk nooit uit geweest, en ook ik doe vrolijk mee. Of nou ja, vrolijk, ik doe mee. Ik vind het wel leuk hoor, hardlopen, maar het is niet echt dat ik me er op verheug, ik verheug me erop dat het voorbij is. Maar er zijn echt wel alternatieven om te sporten hoor:

1. Skeeleren

Dit vind ik zo leuk! Als ik geen zin heb in hardlopen, ga ik meestal skeeleren. Je gaat sneller en het is minder zwaar. Ook zorgt skeeleren er geloof ik voor dat je een mooie kont krijgt, maar dat doet hardlopen ook. Skeeleren is gewoon chiller.

2. Doe niet alleen aan hardlopen tijdens het hardlopen

Dit doe ik met mijn vader. Morgen ga ik het weer doen, we hebben het bootcampen genoemd. Dit komt omdat we een keer gingen hardlopen, maar mijn vader kon dus heel snel en ik niet dus ik werd moe. En toen hadden we allemaal nummers bedacht en bij die nummers moest je bijvoorbeeld 5x buikspieren doen (midden op de weg). We renden trouwens wel bij de boerderijen, daar zijn gelukkig weinig mensen. Maar het is wel super grappig

3. Ga op een sport

Als je bij een vereniging zit, is het wel leuker, vind ik. Ik zat 6 jaar op turnen, 2 jaar op voetbal en nu zit ik thaibox. Thaibox is trouwens super leuk, omdat je lekker je agressiviteit kwijtraakt en echt heel sterk wordt. Verder vond ik voetbal ook erg leuk. Het leuke aan verenigingen is dat je samen sport, waardoor je toch niet alleen aan het lijden bent.

4. Ga dansen

Dansen is ook een sport. Soms doe ik mijn muziek heel hard aan en ga ik gewoon een uur dansen in mijn kamer, nu klinkt het best suf, maar het is zo leuk. Ik heb trouwens ook een jaar op dansen gezeten, nu doe ik stijldansen (toch wat minder). De muziek maakt sporten gewoon leuker. Je wordt er trouwens echt moe van als je een uur intensief danst, dus het is goed.

5. Luister muziek

Ik word gek als ik alleen maar mijn eigen ademhaling hoor, ik word letterlijk gek. Als ik mijn eigen ademhaling niet hoor, raak ik niet in paniek en presteer ik beter. Ik haal nogal raar adem. Muziek sport fijner, zeker als je een goede beat hebt, waarop je een beetje kan rennen of skeeleren of fietsen etc.

large

De rest van mijn tips komt de volgende keer, maar ik moet zo gaan dansen en ik wil dit wel posten!

Love, Christa

Leave a Reply

