5 dingen waardoor je een beter persoon wordt

1. Lach naar mensen

gewoon als je op je fiets zit ofzo, naar iedereen lachen. Ik vind dit altijd zo leuk, want als mensen teruglachen voel ik me zelf blij en als mensen arrogant kijken, moet ik daar eigenlijk weer om lachen. Lachen is trouwens ook heel gezond, dus als je je verschrikkelijk voelt, moet je gewoon lachen. Dat is best wel onmogelijk maar alsnog.

2. Help mensen

Ook al heb je er even geen zin in. Besef dat het egoïstisch is om als mensen iets nodig hebben wat jij kan geven, niet te geven. Als je mensen helpt, gaan zij jou aardig vinden en het is beter voor je karma. 🙂

3. Roddel niet

Ook al is het zo verleidelijk om iets heel gemeens door te vertellen, doe het niet. Ik denk altijd: “wat zou ik ervan vinden als het mij zou overkomen?” En ik zou het meestal gewoon stom vinden, dus ik ga er niet over roddelen. Ik hoorde ook laatst zo’n quote ergens, ik weet niet meer waar, misschien ergens op instagram? Naja nevermind. Hij was geloof ik van Socrates, of toch iemand anders, naja een van die filosofen: “Strong minds discuss ideas, average minds discuss events, weak minds discuss people”.

4. Oordeel niet te snel

Deze is ook erg belangrijk en ik ben er slecht in. Je moet niet te snel iets zeggen, voordat je echt weet wat er aan de hand is. Dit kan heel gemeen overkomen, ook al is het helemaal niet zo bedoelt. Het is soms sowieso beter om je mening voor je te houden.

5. Luister

Ook hier ben ik niet erg goed in. Ik praat veel. Erg veel. Het gaat erom dat je naar mensen moet luisteren, alleen luisteren, zonder ze te onderbreken of hun zinnen aan te vullen, gewoon luisteren. Het zal helpen.

Sorry voor deze korte post, maar ik hoop dat jullie hem alsnog leuk vinden. Dit is trouwens een foto van de lente.

DSCN1048[1]

Love, Christa

Leave a Reply

