healthy breakfast – banana pancakes

 

 

DSCN0798

Ik weet dat het avond is en dat het niet veel zin heeft om nu een ontbijt te maken, maar dit recept van Isis moet ik even delen. Het zijn pannekoekjes, en ze zijn zooo lekker! Ze zijn ook gezond, want er zit alleen maar banaan, eieren en kaneel in, behalve als je ze op mijn manier met suiker combineert, dan zijn ze wat minder gezond, maar ach.

Ingrediënten:

  •  1 banaan
  • 2 eieren
  • kaneel

DSCN0774

 

Eerst moet je deze ingrediënten bij elkaar in een bakje doen en ze mixen. Ik denk dat het ook met een blender kan, maar wij hebben geen blender, dus ik weet het niet zeker.

DSCN0780

Zo moet het er ongeveer uitzien.

Daarna is dit je beslag voor de pancakes. Je moet nu gewoon boter in een pan doen en dan telkens het erin gieten, tot ongeveer het formaat van een groot koekje. Soms worden die van mij iets groter of kleiner, maar dat maakt niet veel uit. Daarna moet je ze omkeren met een spatel, maar dat kan best moeilijk zijn aangezien ze heel snel uit elkaar vallen, maar dat leer je wel. Verder is het niet erg als ze een beetje zwart zijn, want door de banaan worden ze nogal snel zwart.

DSCN0781DSCN0782DSCN0785DSCN0786DSCN0788

 

 

Ik eet ze met bevroren fruit, wat ik eerst wel opwarm, en deze keer met poedersuiker. Je kunt ze ook met Griekse yoghurt, jam of iets anders eten. Ze zijn gewoon heel erg lekker

Love, Christa

DSCN0796

 

 

 

5 thoughts on “healthy breakfast – banana pancakes”

    1. Ik denk dat ze dit van tumblr ofzo heeft, het is een best wel bekend recept maar ik vond het lullig om haar niet te noemen

Leave a Reply

